6/14/2007

SJ och SAS- vad sysslar ni med?

Under hela förmiddagen och halva eftermiddagen idag har jag talat i telefon eller suttit i telefonkö med:
1. SJ
2. SAS
3. Min bank ( Handelsbanken)

Just nu sitter jag med SAS på högtalartelefonen: De säger att de ser fram emot att hjälpa mig, men det är för närvarande lång väntetid och jag har plats 34 i kön.
Det är ungefär samma platser som jag hade i förmiddags.
Jag försöker nämligen boka mina surt förvärvade Euro-bonus poäng innan alla går till spillo.
Jag misstänker att SAS policy är att trötta ut kunderna så mycket att de just gör som jag alltid har gjort, struntar i det för det är så mycket strul och regler med att boka.

Då det gäller SJ undrade jag VARFÖR de i en hyfsat global tid som vår, inte tillåter oss att ringa eller boka efter kl 18 för att boka resa utomlands.

Då det gäller min bank undrade jag varför de utfärdat två nya visa kort varav inget av dem funkar, samtidigt som de spärrat mitt gamla för att det var avmagnetiserat och jag då har varit utan kontanter i en vecka drygt.

Om jag säger så här, jag har hittills inte fått några tillfredsställande svar. Jag lurar på en vild och arg krönike-idé och jag tänker inte ge upp förrän det här är utrett.

Förbannad? Frustrerad? Moi.


Arghhh.

Erika

No comments: